Tenta inlämnad bloggande startar igen... HATA SJ

Tillbaks i Falun och tenta inlämnad. Dvs. dags att få någon slags rutin på livet igen och försöka somna innan det blivit morgon osv. Igår var första gympasset för året och ett som är säkert är att jag aldrig ska ha uppehåll på mer än två veckor igen, och om jag har det så börjar jag aldrig mer. Det var för att klargöra saken helt åt helskotta jobbigt och plågsamt, men förhoppningsvis värt.

Jag är upprörd idag, upprörd på SJ:s ständiga försök att göra folk förbannade. (Ständiga lyckade försök stämmer kanske bättre). När jag åkte tillbaks till Falun så var det första tåget ca 20 minuter sent in till Gävle vilket gjorde att jag missade det tåg som skulle ta mig vidare. Fine tänkte jag, sånt händer och jag skulle vara tvungen att nästa tåg en timme senare. En timme senare upplyser den förbannade tv-skärmen mig att det tåget blivit inställt och jag måste sitta ännu en timme i Gävle, denna gudsförgätna stad. Otroligt nog var inte detta tåget inställt och jag kom mig hem till sist, 2-3 timmar försenad. Konduktörer och lokförare på SJ och Tågkompaniet är lyckligtvis inte idioter som de som har hand om det tekniska och administrativa, så dom uppmanar mig givetvis att nyttja min restidsgaranti för att få tillbaka pengar eller resecheckar. Men här har SJ varit listiga och sett ännu ett sätt att få  även den mest lugne eremiten att bli skogstokig. För att försöka förklara det enkelt.. Bokar man via SJ hela vägen från start till stopp, även om det är olika bolag som kör bussen eller tåget, så har man något som heter resplusbiljett. Är jag då försenad osv så är det SJ:s jävla skyldighet att ersätta mig. Men eftersom SJ är idioter så gör dom så att man bara kan välja just den rutten av resan som hade en lokförare anställd av SJ, i mitt fall mellan Sundsvall och Gävle. Det innebär att jag måste ringa till SJ:s kundservice som är bemannad av 3 personer som tar emot 14400 samtal i timmen. Dvs. det är omöjligt att komma fram om man inte vill sitta 2 timmar i telefonkö. Därför kan jag inte få tillbaka pengarna för hela resan.

När jag till sist accepterat detta faktum så tänker jag mig att jag åtminstone ska försöka få tillbaka för den sträckan jag åkte med SJ, en sträcka som egentligen inte var tillräckligt försenad för att jag skulle få pengar tillbaka. Men har SJ tänk ge fan i att fortsätta jävlas nu? Nej, nej detta är vad jag får upp på deras hemsida:

???sv.support.section.rtg.choosecompensation.newintro???

???sv.support.section.rtg.form.voucher.daytrain.desc???

???sv.support.section.rtg.form.voucher.nighttrain.desc???

???sv.support.section.rtg.form.voucher.endinfo???
???sv.support.section.rtg.form.cash.description???

???sv.support.rtg.choosecompensation.compdescription.withcard???

Statens Järnvägar som tammefan alltid har problem med sin hemsida kan inte anlita en schysst webbdesigner som fixar fanskapet en gång för alla, nej det ska vara krångel och jävulskap hela tiden. Man börjar ju nästan undra om det är ett sätt för regeringen att få folk att fokusera på SJ:s idioti istället för andra dumheter som Fredde mf.l. ställer till med. Hade någon fått för sig att förklara djihad mot SJ och sprängt sig själv i luften på Stockholms central eller på deras huvudkontor hade jag fan haft svårt att bli upprörd. Då fanns det ju åtminstone en poäng med att spränga sig själv i luften, att ta ställning mot idioter som inte kan sköta sitt jobb. AVGÅ SJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0