Comeback

Nu har jag haft mig ett ordentligt uppehåll igen från bloggandet. Åkte som bekant hem till norr och har efter detta inte riktigt funnit motivation till att skriva så mycket dumheter här i bloggen som vanligt. 

Hursomhelst känner jag nu behovet av att få ner några korta reflektioner av mina senaste dagar.

Julafton var som julafton alltid är. Mycket god mat, trevligt sällskap och givmilda föräldrar och släktingar. Finns inte så mycket mer att säga om det faktiskt. Sen var det juldagen som innebar en sjujäkla lyckad festkväll som startade hos Erik och fortsatte på folkets park. Alltid roligt att träffa en massa gamla mer eller mindre onyktra bekanta. Lite euforisk allsång till ett hyfsat coverband hann vi också med!

Mellandagarna spenderades framförallt hos mor och Thomas och även Sandra var med på ett hörn. En av dagarna lyckades jag komma mig iväg till staden och, hör och häpna, lyckas med att hitta ett gäng kläder! Kände mig oerhört nöjd efter detta så jag unnade mig ännu fler träningsfria dagar, något som jag med största sannolikhet kommer få ångra när jag kommer hem till verkligheten igen. Hade ju först någon slags vision om att träna typ varje dag nu under lovet men det sprack ganska rejält och är väl hittills uppe i ett eller två pass... Nog om det.

Nyår firades hos hjälten Niclas som, som ende individ erbjöd sin arma lägenhet tillika hem till förfogande för nyårsfirande. Dessutom fixade han mat som vi andra snåla jävlar troligen inte ens har betalt för. (Niclas bärs i baren utlovas nästa gång vi är ute på gallej!) Det blev hursomhelst en mycket lyckad tillställning med både fyrverkerier såväl inomhus som utomhus, äcklig skumpa, vinst i JVM mot Kanada och inte minst Körbergs underbara stämma!

För att avsluta det här inlägget lite klichéaktigt så säger jag väl att vi nu ser fram emot ett nytt år med nya möjligheter. Och när vi om ca 1 år säger detsamma så kommer vi att inse att 'ptja 2011 var nog fan ganska likt ändå som 2009 och 2010'. Så hur jäkla mycket nya möjligheter vi har, det vet jag inte. Men hursomhelst har vi ju åtminstone samma möjligheter att göra nåt fördelaktigt av!

God fortsättning för oss alla hoppas jag på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0