7-4

Jag kunde redan för längesedan konstatera att jag aldrig kommer ha ett jobb där arbetstiderna är 7-4. Att påstå att man genom rutin, utan problem kan stiga upp den här tiden, och tidigare därtill utan att vara halvt död är ett skämt. Nu kommer säkert något smartass t.ex. mamma eller Richard och säger "det går kankse bättre om man går och lägger sig på kvällarna..." Förvisso men det hade jag räknat in i detaljen med jobb och ansvar, att man faktiskt bör sova i tid.

Hursomhelst, jag har nyss ätit frukost för första gången sedan andra världskrigets slut och förväntar mig därför vara på den absoluta toppen av min förmåga under hela dagen. Ni folk påstår ju att frukost ska vara så bra och viktigt!

För övrigt så är den största anledningen till att jag inte kan ta mig upp på morgnarna att jag fryser något så inåt helskotta. Det är ganska så varmt i mitt eget rum nu, men ändå skallrar jag som en tok då jag drar av mig täcket. Ni kan ju tänka er då hur det blir att äta kall mat, dvs. frukost, i en annan del av lägenheten, vilken förutom i mitt rum håller starka 16-17 graders värme...

Nåväl, dags att röra på arslet lite, det är ju skola vid den klassiska tidpunkten 8:00 (08:10 var iof standard, men ändå)
Mors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0