Tjockis

Hörre tjockis - det sa Pelle Ledin till Tommy Salo för nåt år sen i en periodpaus. Och tjockis, det är precis vad jag tänker vara idag. Ingen träning har jag genomfört, tvivelaktiga måltider, visserligen kyclingfilé till lunch, men det blev en korv med bröd på 'maxi' senare på eftermiddagen. Middag hade jag i åtanke men suget att se en film blev förstark så den har hittills skjutits på. Numera överväger jag att göra någon slags provisorisk middag som enligt kostcirkeln är regelvidrig. Men hungern har ingen lag som jag med en kontamination kunde uttryckt det, men det ger jag fan i, för egentligen kunde jag inte ordet "kontamination" utan bara betydelsen av det. Förhoppningsvis har jag kunnat förvirra någon stackare nu.

Jag har ont i öronen och i halsen.

Har sett nyaste Harry Potter ikväll med mig själv. Riktigt bra tyckte jag att den var, men som vanligt alldeles för kort. Och dessvärre blir man så ledsen på slutet när stackars Dobby ********** kom på att det vore lite ojuste att avslöja om någon som läser inte har sett spektaklet.

Nu skall jag förbereda något extra onyttigt innan det är dags för Inception, vilken Pömmern länge uppmanat mig att se. Och ikväll nu när jag slutligen har en av fåtalet filmtittarkvällar, är det väl lika bra då att ta tjuren vid hornen.
Sist men inte minst blev jag för ett tag sen uppringd av en av mina engelsktalande vänner. Alltid lika roligt när rikligt förfriskade vänner hör av sig!

Vi hörs, tjockisar, finite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0