spik inglish plis

Har varit på tok för lat och upptagen för att blogga idag. Men tänkte bara skriva ner en lite underhållande, irriterande sak. Jag åkte till Tyskland för några veckor sen vilket innebar att jag missade ett seminarium här i skolan, vilket givetvis innebar komplettering med en extra uppgift.

Uppgiften har dock ingenting med det tidigare seminariet att göra, och det blir värre. Jag ska skriva en sammanfattning på en text som jag inte är säker på vad den handlar om ännu. Men jag tror att den handlar om vad en sport manager måste göra på sitt jobb eller något sådant. Texten är på engelska, därav anledningen till att jag inte ännu är säker. Men engelska kan du väl Robin? - Jo det kan jag i alla fall hjälpligt, men den här gången var texten något över min nivå. Så jag bestämde mig för att försöka ta hjälp av min vän Sian. Sian kommer ifrån Irland.

Måhända är jag trött och gnällig nu, men när hon skriver;
"I can't believe they expect you to read that stuff when its difficult for people with English as their first language"
"For feck sake!"
"That teacher is a wanker".

Då känns det både som en liten tröst samt ett extra irritationsmoment att fanskapet uppenbarligen är svårt även för folk med engelska som sitt modersmål. Hur i helskotta ska då stackars jag kunna skriva en sammanfattning av skiten?

Det vet jag ännu icke.
God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0