Köpa julklappar?

Jag har i min tankspriddhet insett att jag lär börja fundera över julklappsshoppande nu när det börjar närma sig dopparedag. Med julklappar har jag två stora problem; 1. Så fruktansvärt dålig fantasi vad jag ska köpa. 2. Så fruktansvärt dålig framförhållning. Imorn är det dock dags att göra årets insats, vilket uppenbart faller sig rätt lämpligt när det imorn är dagen före dessa klappar skall levereras till dess mottagare. Till min stora glädje får jag med mig Råger och troligen även Erik på min shoppingspree. Att gå på stan själv är inget för mig.

Idag har jag varit något sånär hurtig. Magda, som jag igår träffade för första gången sen i april, smsade och frågade om promenad. Och -18 var inget som hindrade oss från dryga timmen av promenerande. Imorgon ska vi ha vår (icke) traditionsenliga uppesittarkväll. Detta ses fram emot.

Nu är jag, igen i vågrätt läge i sängen och funderar över mina möjligheter. Farsan outade att det blir "rulle" till middag, något som inte är alltför ofta förekommande i det här hushållet. Detta beroende på en stundande julhandel på cooperativa forumet i eftermiddag/kväll. Det gillar jag. Att handla mat tycker jag av någon outgrundlig anledning är rätt skoj. Pommern kallar mig och Richard för dillmannen, något som iof. till viss del är hysat sant.

Dillmannen för dem som inte vet vem det är


Kommentarer
Postat av: Soffe

Hm, gå på stan den 23;e har jag aldrig gjort. Första gången imorron. Jag längtar INTE.

2010-12-22 @ 13:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0